.Llucià
Homs, de l’ICUB, anuncia crear un web comú per treballar el posicionament dels
festivals de cinema i la marca BcnFilmFestivals. També diu que cal generar recursos propis, perquè la responsabilitat d’un projecte no pot
ser només d’una administració pública.
.Montserrat Bou, de l’ICEC, diu que cal més
promoció dels festivals i més
participació de la ciutadania local. “És
el compromís de l’ICEC pel 2013”
.Helena Moreno, de MEDIA Antena Catalunya,
recorda que els festivals que vulguin optar a subvencions MEDIA han de
demostrar tres edicions realitzades.
.Jordi Roigé, de PROA, diu que dels 660 milions
d’euros facturats pel sector català al 2009, només 33 van sortir de la
Generalitat de Catalunya.
.Verónica Escuer, d’Implementia Group, creu que
és molt important identificar bé el ‘target’, territori i difusió. També l’impacte
abans, durant i després que oferim a la marca.
.Francisco Oteo, economista i sociòleg, reclama sales de cinema a les escoles i
remarca la importància de reforçar l’audiovisual educatiu.
.Aritz Cirbián, de Verkami, diu que en 3 anys han recaptat 3 milions d’euros
per projectes culturals, molts audiovisuals . Els que tenen més èxit són els curtmetratges
i els documentals. El que menys, els festivals.
.Laia Colell, de Cinema en Curs, considera que
manca formació audiovisual entre els docents i que cal que la transmissió es
faci des dels professionals del cinema.
.El guionista Pau Freixas avança que l’aposta
de la segona temporada de ‘Polseres Vermelles’ és tractar de forma més crua la
malaltia de càncer.
.Mireia Manén, d’El Meu Primer Festival, explica com el cinema mut és el que més agrada
al públic del seu certamen.
.Carme Figueras, del CAC, parla de l'impuls que
han fet per l’alfabetització mediàtica i la educació en comunicació audiovisual.
.Marta Selva, de Drac Màgic, diu que defensen
navegar intel·lectualment per camins multidisciplinaris i entenen el cinema com
una eina interdisciplinària.
.Agustí Argelich, de Filmets, explica que
Espanya és el segon país productor de curts i primer país comprador de drets d’adquisició
a França.
.Pablo Menéndez, de Marvin & Wayne, creu que
el curtmetratge està amenaçat. Seguirà perquè és carta de presentació i hi ha mitjans,
però està maltractat per la pròpia industria. També anima als professionals que
es dediquen a aquest gènere a crear quelcom similar a una Associació Estatal
del Curtmetratge per fer d’interlocutors i tenir més força.
.Roberto Barrueco de MecalPro diu que és
important professionalitzar els equips que treballen a curtmetratges.
.Celia Rico i Fernando Trullols coincideixen
que és una llàstima que les sales on es projecta no sempre tenen una bona
qualitat tècnica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada